Vognfjederen

Vognfjederens pædagogiske profil

På Vognfjederen vægter vi hold-og gruppe aktiviteter højt. Vores personale arbejder på at skabe udviklende sociale fællesskaber på tværs af klasser og klassetrin gennem diverse aktiviteter.

Udearealerne
Vi deler udearealerne med den bebyggelse vi ligger i, og det fungerer godt. Vi har en lille bande-bane som er vores, hvor vi spiller fodbold, basket, et stikbold spil der hedder Gladiator. Vi har også et bålsted bag træerne, her kan vi lave snobrød osv.

Computerrummet
Vognfjederens computerrum ligger på 1. sal Her spiller vi fælles og individuelle computerspil. Vi har computertider og derfor er man begrænset til et bestemt tidsrum man kan spille med sine venner i. Vi taler med børnene om de spil der spilles og har ofte pædagogiske overvejelser omkring rummet og hvad vi ønsker af det.

Sy-og kreaværksted
I klubbens sy- og kreaværksted er alle børn velkomne. Her møder du børn fra flere skoler og forskellige klassetrin. Det er et hyggeligt fællesskab hvor du kan lave dine egne projekter, samarbejde med andre eller blive inspireret af hinanden. Vi hjælper hinanden, selvom der er noget du ikke har prøvet før, skal vi nok vise dig hvordan. I sy-værkstedet kan du lærer at sy alt fra små ting, til dit eget tøj. Du kan også arbejde i læder og filt, knytte, strikke, hækle og væve. Mathilde er fast pædagog på værkstedet. I krea-værkstedet kan du male et maleri. tegne, dekorere porcelæn eller andre små ting, arbejde i ler, lave smykker. Nogle gange laver vi sæbe eller støber lys. Mette M. er fast pædagog på værkstedet.

Musik
Vi tilbyder det fedeste musiklokale, hvor børnene kan spille i band sammen. Vores musikmedarbejder sammensætter bands, hvis børnene kommer alene eller få, Her er formålet at have det sjovt, få mestringsfølelse og hvis de gerne vil, øve op til koncerter vi kan vise frem til fx. klubbens sommerfester.

Køkken
Ud over at servere et eftermiddagsmåltid vi kalder for HYGGE, så kan man også tilmelde sig bagning i køkkenet. Og man må også gerne hjælpe med at lave hyggen til de andre børn. Køkkenet er også der hvor man altid kan finde en voksen og låne et telefon.