Olympia

Olympias pædagogiske profil
På Olympia vægter vi hold og gruppe aktiviteter højt. Vores personale arbejder på at skabe udviklende sociale fællesskaber på tværs af klasser og klassetrin gennem diverse aktiviteter.

Boldbanerne
Olympia deler bygning med boldklubben B1903. Det giver os adgang til store og små boldbaner i det meste af åbningstiden. Derfor er boldspil en stor del af de pædagogiske aktiviteter på Olympia. Gennem boldspil arbejder vi blandt andet med samarbejde, sprog og fairplay.

Computerrummet
Det samme gør sig gældende i vores "nye" computerrum. Her er der plads til børnene selv kan vælge spil og dermed også grupper at deltage i. Der er ugentlige aktiviteter i computerrummet, som har fokus på at børnene lærer nye spil at kende og deltager i fællesskabet omkring dem. Ligeledes er der fokus på samarbejde, sprog, fairplay, nysgerrighed og generel adfærd på internettet.

Bolsjeværksted
Vi har stor succes med at lave bolsjer med børnene. Det kan vi godt forstå, børn elsker sukker. Men vores formål med værkstedet, er at samle børn på tværs og lære dem at mestre al det pædagogiske aktiviteten indeholder. Klargøring, at kunne vente på at massen bliver færdig, hjælpe hinanden undervejs, lære om smag og dufte. Vi håber de deler med Jer derhjemme?!

Krea
Olympia har sit eget Krea-rum hvor kun fantasien sætter grænser for hvad man kan - næsten. Man kan blandt mange andre ting, lave følgende: Male, Smykkedesign, Nøgleringe, Knytte, Hækle, Sy, Papirfolde, Lerfigurer mm.

Turer ud af huset
​​​​​​Vi har ugentlige turer ud af huset. Destinationer variere og er næsten altid valgt sammen med børnene. Vi bruger turene til at skabe relationer mellem børnene på tværs af klasser og skoler. Eksempler på turer kunne være:

• Svømmehallen (Her har vi ud over relationerne fokus på at børnene udvikler deres selvtillid, det gør vi ved brug af vippebassinet.)
  • Shoppeture (Her har vi fokus på relationer og interesseområder på tværs af klasser og skoler)
  • Grøndalscenteret (Her har vi mulighed for at spille mange forskellige sportsgrene. Fokus er igen relationer og introduktion til nye sportsgrene)