Kolonier

FC Vognfjederen tager på flere årlige kolonier.

Maribo

Hvert år, i den første uge af børnenes skoleferie, tager klubben på koloni til Maribo Sø Camping. Det er en dejlig campingplads på Lolland, der ligger ned til Maribo sø.

Her bor vi i hyggelige hytter og har en dejlig ferie med afslapning og hygge med de andre børn, badning, ture til Maribo by, besøg på Frilandsmusèet og en hel dag i Knuthenborg Safaripark. Børnene bor sammen i hytterne og to gang i løbet af ugen, handler de selv ind og laver aftensmad sammen. Det plejer at være rigtig hyggeligt!

Lalandia

I skolernes efterårsferie rejser vi til Lalandia Rødby. Her bor vi i hyggelige hytter og har en hel uge i vandland og  i Lalandia Centeret. Vi bruger ugen på at hygge i hytterne sammen med de andre børn, bade i det store vandland, Aquadome, og have det sjovt med forskellige aktiviteter i Lalandia Centeret.

I løbet af ugen har vi en rigtig spændende dag på Middelaldercenteret i Nykøbing Falster og ser hvordan livet var for flere hundrede år siden. Her er liv i husene og du kan se forskellige håndværkere i gang med deres arbejde og opleve en ægte ridderturnering og se hvordan en blide affyres.

Vilde Vulkaner

Musikfestival for børn i Vordingborg. Vi tager afsted den første uge i sommerferien, på en 3 dages telttur. Børnene kan selv optræde på den store scene, hvis de har dannet et band og øvet op til det i klubben. Det er en KÆMPE oplevelse. Desuden spiller store hotte kunstnere om aftenen til store koncerter.

Lalandia2023.pdf

Shape Created with Sketch.